sunnuntaina, huhtikuuta 11, 2010

Peltomaisemaa

Tää ois niinkun sitä: Käsityörintamalla onkin ollut ohjelmassa lähinnä kokeilua ja purkutöitä. Pääsin pikkuneidin neulemekossa jo miltei puoliväliin, kun huomasin, etten tykkääkään... Niinpä purin sen viime yönä klo 5:n aikoihin. (Isäntä tuli katsomaan, että onko minulla joku hätänä. Höh, kai minä saan purkaa, mihin aikaan haluan :D!) Aloitin uudestaan paksummalla langalla ja hiukan paksummilla puikoilla (neuloin purettua 3 mm puikoilla, nyt 4,5 mm) ja työ maistuu paremmin, joutuisammin kun sujuu.
Eilen aloitin myös pistelyn "ihan omaksi ilokseni" - ja purin sitten senkin aloituksen, kun en tykännytkään :D. Eli ilmeisesti on nyt sitten semmoinen vaihe elämästä menossa. No, chief inspector Morsea ja Miss Marplea katsellessa tulee taas varmaan yritettyä jotakin, josta voin kertoa sitten huomenissa...
Ihana on ilmakin, ja loppumattomat pihatyöt vähitellen kutsuvat ulkoilemaan.

2 kommenttia:

irene kirjoitti...

Tänään on ollut upea ilma. Lumi on sulanut kohisten täälä Varsinais-Suomessa. Istuimme miehen kanssa terassilla ensimmäisen kerran tänä keväänä.
Ensimmäiset leskenlehdet on bongattu, samaten kuin perhosetkin.

Purkaminen harmittaa ainakin mua joka kerta, kun joudun sen tekemään. Mä oon tehnyt Puro langasta itselleni sellaisia "hihapukia"käsivarsien ja yläselän suojaksi ja jouduin myös purkamaan toisen hihan, kun olin tehnyt kavennukset väärin. =9/

kotilaiska kirjoitti...

Tervetuloa blogisynttäreilleni!