tiistaina, elokuuta 26, 2008

Syyspostia

Tänään tuli jännä, iso kirje. Postimerkkikenttä näyttää lupaavalta:

- Kaikki merkit menevät tietysti visuun talteen; ihania! (Ja syksyisiä, hmm...)
Kirjeen toinenkin puoli vihjaa vuodenaika-aiheeseen: Ja katsopas pienessä, taivaansinisessä lappusessa lukevaa sanontaa lähempää:
Aamen, sanoo pappi tuohon!
No, kyllähän minä jo arvasin, että lennunristipistovaihdot-blogin syysvaihtohan tuon täytynee olla. Ja aavistinpa senkin, keneltä vaihto tänne kotiutuu. Neili kun sattui tässä taannoin vähän vihjaisemaan siihen suuntaan. (Silloin, kun kysyin häneltä, onko hänellä osoitettani joulukalenteriluukun postittamista varten, ja hän vastasi, että on, koskapa syksyn mittaan on minulle jotain postittelemassa...)
Mutta ennakko-ounastelut eivät mitään haitanneet, sillä eipä minulla ollut aavistustakaan siitä, mitä kivaa Neili minulle siellä valmistelee. Siispä lähetyksen sisältöön.
Itse pistelyt, lehti muistikirjan kannessa ja kurkikortti:Neili oli kirjoittanut mukaan kirjeen, jossa selosti pistelyiden valintaa. Hän kertoi, että parempia syksypistelymalleja alkoi löytyä vasta nyt, kun piti olla jo valmista. Mielestäni mallit ovat kumminkin tosi kivat ja juuri minulle ja aiheeseen sopivat!
Ensinnäkin putoava lehti sopii loistavasti muistikirjan kannen kuosiin. Ja älä, Neili, luulekaan, että pikkuneiti saisi tätä kirjaa! Kirjahan on hengeltään juuri tuommoinen itämainen, mistä minä tykkään. Niinkuin on muuten kurkikin. Ja, kuten Neili - näemmä hyvämuistisena ja tarkkana lukijana - muisti, äitini sukuhan on tosiaankin Kurki-nimistä. Olen kertonut täällä ennenkin, että siksi keräilen pihaani nimeltään kurkeen viittaavia kasveja (kurjenpolvia ja -kelloja), ja taidanpa pikkuhiljaa alkaa muutakin "kurki"-keräilyä, koskapa noita aiheeseen liittyviä esineitä on alkanut siunaantua kotiin ihan itsestään.
Neili oli laittanut kirjeeseen tosi mieleisen kylkiäisen myös:
Eli "lehti"-teemalla jatketaan. Tätä lehteä minulla ei ollutkaan, ja siinä on näemmä mukavasti jo jouluideoita, niinkuin nyt on syytäkin olla, että vielä ehtii niitä toteuttaa. Korttipohjat ja tarrat ovat minulle, myös korttiaskarteluja harrastelevalle, kovasti mieleen.
Ai niin, ja ei missään nimessä unohdeta tuota runoa kurkikortin sisältä! (Kiitos vain, että tituleerasit minua kirjeessä taiteilijaksi, heh-heh...) Todella mieltälämmittävä värssy:
Iso kiitos Neilille ihanasta lähetyksestä!
Kiitos myös Katjalle sukkaklubilähetyksestä:
Kauniit langat, ja lila vyhti on kaikin mokomin hyvä hyvitys pikku sekaannuksesta toimituksissa. Tilaamani puikotkin tulevat vasta jälkijunassa, kun olivat unohtuneet tästä paketista. Kovan onnen lähetys siis, mutta kuten sanottu, hyvitys kyllä lämmittää! (Eikä langoilla oikeasti mikään kiire ollut. Minullahan on villalankoja kaksi lipastollista odottelemassa.)

3 kommenttia:

Ninnu kirjoitti...

Kiva syksyn lehti ja kurki!

Matleena kirjoitti...

Sinullahan on ollut antoisa päivä, paketteja melkein kuin joululahjoja. Jaa no osanhan joudut kyllä maksamaan itse. Mutta onpahan kauniin väristä sukkalankaa! Harmi, kun en itse alkanut tuohon leikkiin.

marelo kirjoitti...

en muista olenko ilmoittanut, että joulukalenteri luukkusi on ssapunut