sunnuntaina, heinäkuuta 06, 2008

Näperrystä ja piperrystä

Kiitos kukantunnistuksesta, Maartsi! Arvasinhan, että kun täällä kysyy, niin kyllä joku tietää. Eli siis eilen postaamani kukka on Pihakäenkaali (Puutarhamme kivikko- ja maanpeitekasvit).
Maartsi varoitteli, että on kova villiintymään, mutta meillä se ei ole sitä onnistunut tekemään, kun olen pitänyt kasvuston kurissa kitkemällä. Muutenkin kukkapenkki, jossa sitä on, on erillään muusta kukkivasta piha-alueesta (sorapiha välissä). Siemeniä heittelevistä kasveistahan nyt riittää tuo kukintojen nyppiminenkin. Niin olen tehnyt myös lupiinille, ja hyvin on paikallaan pysynyt.
Helposti leviävä tai ei, mutta anoppi vei meiltä omaan pihaansa tuosta pihakäenkaalista taimen, ja sen kasvusto ei ole laajentunut yhtään, vaikka anoppi sitä kovasti odotti.

Tapitettiin sitten eilen "Kourallista dollareita", ja siinä samalla saksikoristekin tuli ihan valmiiksi, eli tässä toinen puoli: Ja tässä toinen:
Oli meinaten pieniä pistoja, yhdellä säikeellä ja yhden langan yli. Innostuin kyllä asiasta, kun en ole tämmöisiä ennen tehnyt. Nyt voisi tehdä lisääkin. Täytyy vain vissiin tehdä nyt "kesäsilmillä", kun orastava ikänäköisyys (tarkkoja käsitöitä pitää katsoa silmälasien ali) ja sähkövalo ovat aika kestämätön yhdistelmä. Heilutellaan sitten talvella enemmän puikkoja, koukkua ja sivellintä! Ja tipin mallihan oli birdcrossstitch.com/-sivuilta, ja sydämen malli Marelolta ristipistovaihdossa saadusta DMC-Mango: "Heart Coeur" -kirjasta. (Kirjan kuva näkyy postauksessa: Vau, mikä vaihtopäivä!)
Runoaiheiseen Yllätysvaihtoon, joka lähtee lähipäivinä Kotilaiskalle, askartelin eilen ATC:t. Tässä "Runotyttö":
- "Minä kirjoitan":

Ja "Täydellinen hetki":

Käytin kortteihin materiaalina mm. GoMakeSomething/freebies-linkistä löytyviä materiaaleja. Ihan innoissani niitä eilen printtailin, ja kulutin siihen touhuun puoli päivää...

6 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Kiitos,kiitos linkitysneuvoista! Mä yritän seuraavan kerran sun ohjeilla! Mulla kun ei silloin vielä ollut kouluaikana tietsikkaa,enkä ole sitä työelämässäkään tarvinnut,ennenkuin sit meidän perheyritys tuli,niin mä kantapään kautta kaikki opit olen saanut. Yrityksen kanssa tarvii vaan tekstinkäsittelyä ja sit omia eri ohjelmia,joten mulla "osaaminen" on niin suppeaa.
Voi waude miten upeita noi sun korttisi on!! Mistä sä kaiken idearikkautes ammennat! Ja entäpä toi somaakin somempi saksikoriste! Minunkin haaveissa on pistellä joku tuontapainen saksikorite. Vaan kun koko elämäkään ei riitä kaiken toteuttamiseen mitä kaikkea haluaa tehdä!

Anonyymi kirjoitti...

Hei!! Blogissani olisi sulle jotain.

Anonyymi kirjoitti...

Sivullani on Sinulle terveisiä!

Anonyymi kirjoitti...

Hei Pappi puikoissa !

Kiitos kannustuksesta perustaa blogi, nyt se on tehty ! Käypä kurkkaamassa www.ritulissu.vuodatus.net
Opettulua, yritystä ja erehdystä on kaikki vielä, mutta voi mitä onnistumisen riemuakin olen kokenut, kun osasin linkittää kuvia ihan itse :)
Ihania nuo sinun runokortit ja tuo runo, täytyy ihan kopsata se runovihkoon.

Pami kirjoitti...

Minäkin vasta kyselin tuon pihakäenkaalin nimeä. Meillä se saa kyllä pihassa levitä, koska on vanha piha ja onhan tuo kasvi tosi hyvä maanpeitekasvi! Välillä aina kitken joistain paikoista, mutta pääasiassa olen antanut levitä ihan rauhassa... :-)

Anonyymi kirjoitti...

Minä täällä ihaillen sun sivujas katselen, käyn usein täällä, ja täällä on kaikkea kivaa joka kerta:)